Är det stor trosa, eller stort rosa?

fredag 27 mars 2009

Idag är det fredag minsann

och jag har jobbhelg! I vanlig ordning. Jag jobbar alltså varannan helg normalt den veckan Nora åker till sin pappa. Och lik förbannat blir jag lika upprörd och chockad varenda jävla gång jag inser att helgen är låst. Så därför får man hitta alternativa sökvägar. Det finns sätt att luras på. Man kan för en stund till exempel låtsas att man inte jobbar och övertyga sig själv om att vara lycklig och ledig. Och det är i den fasen jag är just nu. Är hemma en snabbis och ska kamma till luggen innan jag dra iväg igen. Och jag ska göra roligheter. Och vakna och inse att jag är en styggelse som borde skjutas. Samt gråta för att alla läkare i världen är emot mig och mitt treo comp-behov.

Men nu väntar duschen och sen ska jag få lite viiiiin. Kan bli så att jag ses vifta och tjafsa i stadshusets kö ikväll i en övertygande roll som 40+. Jag älskar fredagar. Påminn mig om det imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar