Är det stor trosa, eller stort rosa?

onsdag 15 april 2009

Nu

Nununu kan jag andas igen. Stötigt och flämtande, men ändå. Jag får åt mig syre.

Kvällen hos Daniel och Lina var trevlig, men sen kom det barn (typ barn på riktigt, kanske 2-7 år) dit mitt uppe i alltihop där vi ville vara barnsliga och fulla och kanske skrika könsord och flippa ur, så då upplöste vi festen. Jag åkte till Janne och drack ett glas vin och insåg inte att det skulle jag inte ha gjort då jag redan hade förfriskat mig nog för 5 vuxna människor. Då blev jag listig, fick idéer och drog iväg på väldigt oregelmässigt bus. Hoppas för guds skull det inte fanns kameror riggade i det garaget!

Nåväl.. igår var vi på turné i härnösand. Fin stad, hängde en stund utanför Bureskolan och fnissade, vilket ännu än gång bevisade stor mogenhet. Sen gick vi på Technichus. Jag tror det var där jag blev sjuk. Hade på mig ett band runt skallen i flera omgångar som förmodligen en miljon flottpannor också haft på sig. Bildbevis fanns på att skallebandet delats av mig och f.d landshövdingen Gerhard Larsson. Och Kungen. Mmmm. Hursomhelst så mättes hjärnaktiviteten där, och den som kunde slappna av mest och inte tänka på någonting alls vann. Jag vann inte. Den där kurvan såg ut som rocky mountains exakt varje gång. Diagnos hade nog ställts om vi inte smygit iväg och klippt och klistrat istället. Och tittat på älgbajs. På kvällen väl hemma i soffan började jag titta på hus i Kovland och bestämde mig för ett där. 1,2 mkr endast. Jag hade nog syrebrist redan då. Idag mår jag riktigt dåligt, har svettats ut all vätska ur kroppen inatt och nu kämpar jag får att återfå den. Hoppas påsken varit bra för er! Jag har jobbat bort den och tog igen allt på en natt. Gud och jesus straffar mig givetvis för att jag missade korfästningsaktiviteten med en rejäl influensa.

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt rejäl förkylning det där. Tur för dig att du inte är man, då hade du antagligen inte överlevt.

    SvaraRadera
  2. Jag har också burit det där bandet, jag kände mig som Axl Rose. Kanske var det därför jag vann samtliga matcher. Håkan

    SvaraRadera