Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 2 mars 2009

3 inlägg och dubbelmoralism

Hehehe jag ville skriva ilägg istället där och nysta in mig i en helig härva om bröst och BH-fyllning.. men. Det finns folk som säger att man inte har en riktig blogg om man inte uppdaterar minst 3 gånger om dagen. Fine, nu har jag kvalat in mig, detta är idag en blogg.

Anledningen är att jag glömde kommentera min ställning i en viktig fråga. Det ska man göra i bloggar, man ska make a statement så att säga. Och härmed vill jag deklarera (min cineast-ådra till trots) att jag på inget vis stödjer The Pirate Bay i rättegången. Jag säger som Sven Stolpes barnbarn - respekt för att de sätter sig upp mot överheten, men fy fan vilka jävla hycklare. Bjäbba bjäbba inte rättvist behandlade bevis, bjäbba felvinklat till vår nackdel bjäbb. Vad tror folk? Att de håller på ideellt och för att det är roligt? Allt handlar ju naturligvis om pengar, feta skattefria konton som ligger och morrar. Varför ska film vara gratis? Musik? Varför ska inte artister få betalt för det jobb de lägger ner? Det här skulle kunna bli en flersidig krönika om dubbelmoral som i allra högsta grad innefattar mig själv och min lättja (dödssynd) men jag stoppar här. Jag stödjer på inget vis The Pirate Bay i rättegången. Och jag kan hyra film lagligt, allt är en fråga om utbud och efterfrågan. Så.

3 kommentarer:

  1. .....som ligger och morrar.

    Skådar jag en gurra-ism? Han brukar säga så (med reservation för att han själv kapat det), oftast om några pengar som ligger och morrar. Tur att inte han bryr sig det minsta om att varumärkes-skydda sina uttryck :)

    SvaraRadera