Är det stor trosa, eller stort rosa?

torsdag 5 mars 2009

Skam på torra land!

Vad är det för uttryck? När använder man det egentligen? " Men se, nu går här skam på torra land!" Tipsa, tack.

Så är jag då tillbaka. Mitt viktiga kall anropade mig någon dag där så det blev bloggfritt. Men det här inlägget och två fristående roliga historier ska jag väl kunna klämma in så det blir en blogg igen.

Har jobbat, glömt att äta och jobbat lite till. Jämarns anacka, här tjänar man in storkulorna vettu. Som måste gå till skatt, jag ser de nämligen inte på kommande specifikation? På måndag ska jag åka ambulans. Ni som inte vet vad jag jobbar med kan tycka att det gör man väl när man är sjuk. Men till er kan jag säga att det är en ren och skär studie i hur vi ska kunna spara in 800 miljoner lite snabbt, samt att påpeka i 8 timmar för tjänstgörande ambulanspersonal hur mycket rätt jag som skattebetalare har till våååård. Och kanske lite morfin? Ja vi får se hur generösa de små liven är. Kanske jag blir anställd på ambulansen som insparare efter denna sejour? Jag hyser goda förhoppningar.

Katten och jag ligger här nu utarbetade. Kerstin av att febrilt ha juckat på Connys ländrygg i 3 veckor och jag av att ha suttit i en stol orörlig i flera dagar. Som tur är har min vän chefen föreslagit en liten öl ikväll till något tramsigt slutspel. Jag slutade lyssna efter ordet öl så nu blir jag väl tvungen att genomlida några tacklingar. Det är hockey va?

Recensent-OBS. Karin Alvtegens bok skam suger. Läs den ej.

1 kommentar:

  1. Hoppas ölen smakar... Jag vill också åka firmabil på måndag!!!

    SvaraRadera