Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 2 mars 2009

Ett jäkligt irriterande läte

Rubriken ska alltså förklara hur jag låter. Fanns inga bokstäver som förklarade det här bäst. Har gått och småstädat några timmar, sen jag såg klart Australia imorse. Ni som sett den vet att låten somewhere over the rainbow har en betydelse där. Så, nu har jag den på hjärnan och försöker nynna i falsett. Obehagligt, går dock ej att sluta. Nnnh nihhhy ni nuuh nuh nunuh.

Ja, som den sanna cineast jag är ska jag nu ge ett utlåtande om även denna film! ----> Mycket bra. Hugh Jackman nnuh niiih nyuh nuuh..

Halvligger i soffan och funderar på vad jag ska göra av dagen tills jag börjar jobba klockan 21. Erbjöd min kropp till min vän chefen tidigare, men hon hade besök från Holland. Ni hör ju.

Så jag har beslutat mig för att göra PÖ's gratäng och äta den till fantasier om ett glas mustigt rött vin och till tonerna av vad som helst som får bort ninihnu ur hjärnan.

Receptet får ni här, jag är inte bara filmkritiker.

Broccoli, purjolök, zuccini, paprika, rödlök, färska champinjoner, vad fan som helst man hittar i kylen, grädde, salt. peppar, vitlök, parmesanost.

Gör nu så här: Grovhugg allt i passande bitar, krossa vitlöken och hacka den stort. Lägg i form, salta peppra, häll på 3-4 dl grädde. In i ugn ca 45 min 200 grader. Rör om då och då. När det är 10 min kvar, tag ut, ös över riven parmesan, in igen för slutspurt. Ät till kött eller bara ändå. Drick massor med rött vin till om ni inte har ett nattjobb i antågande.

Au revoir, klart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar