Är det stor trosa, eller stort rosa?

torsdag 26 mars 2009

Ja! Utmaning! FAQ Gremlan

Eller ja.. inte utmaning egentligen. Jag lyckas alltid få det att låta som om folk vill att jag ska göra dessa frågestunder, att det är på allmän begäran. När det i själva verket då är jag själv som tycker det är så roligt. Men nu råkar jag ha en stund över helt utan vaket sällskap så.. Här kommer en massa massa onödigt vetande igen!


Hur gammal är du om fem år? På mitt trettiotredje. Alla mina vänner är då närmare femtio och jag kommer flippa ur och ligga med en 16årig brat, i can feel it.

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Ing-Kristin, Johanna, Fia och räddningstjänstens egen Danielsson. Kan diffa på minuter där. Lotta också!

Hur lång är du? Lagom för fickan, en och 64.

Vilken är den senaste filmen du sett? Fishy. Jag älskade den ända tills eftertexterna kom och förbluffade mig mitt i filmens egentliga extas.

Vem ringde dig senast? Nora. Hon ville något men kom inte ihåg vad och funderade på det i min stress utan att skynda sig.

Hur löd det senaste sms:et du fick? "Vad skönt! Du har säkert skött dig prickfritt efter köttbullarna. Nej jag är fullständigt vaken!"

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Givetvis sms, jag är rysligt modern.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Ingen av dem har varit gifta någon gång, definitivt inte med varandra. Pappa är dock på G tror jag, men de måste tänka igenom beslutet noga först, de har trots allt bara sällskapat i 21 år nu.

När såg du senast din mamma? Oj.. kan ha varit för någon månad sedan. Hon håller sig mest isolerad i sin skog med hunden och någon brunstig travtränare.

Vilken ögonfärg har du? Blå. Naiv.

När vaknade du i dag? 06.30 sharp. Slängde mig på vattenkokaren utan fördröjning.

Vilken är din favoritjulsång? Alla! Jag älskar julsånger. Lyssnar även på dem på sommaren.

Vilken är din favoritplats? Svårt. Pass.

Vilken plats föredrar du minst? I forden när det är minusgrader och den är trasig på något vis, vilket den alltid är.

Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte i forden iaf. Möjligtvis i mitt hus på min terass där jag dricker lumumba på hembränt och Oboy.

Vad skrämde dig som barn? Den omtvistade bäckagubben ligger högt på listan. Och Ornella, min jugoslaviske vän som hävdade att hon kunde döda folk med tankeöverföring.

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Noras ogenerade brakskit i sällskap av annan människa.

Hur stor är din säng? Kul att ni frågar! JAG HAR INGEN SÄNG!

Vem sov du senast tillsammans med? Nora, i hennes säng.

Sover du med eller utan kläder på dig? Gärna med ytterkläder, då vet man att man haft roligt! Annars i ett stycke stor trosa.

Hur många kuddar har du i sängen? Sju. Åtta kanske.

Hur många landskap har du bott i? Tre. Skaune är ohotat favvo.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.

Är du social? Bedrövligt. Så att det stör ibland.

Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys. Alla.

Vilken är din favoritefterrätt? Irish coffee.

Tycker du om kinamat? Ja nästan lika mycket som chibba.

Tycker du om kaffe? Mycket. Men äger ingen bryggare trots påtryckningar. Jag vill bli bjuden, se social kompetens.

Vad dricker du till frukost? En kaffe, en te och ett glas bubbelvatten.

Sover du på någon särskild sida? Ja på fel sida ofta.

Kan du spela poker? Själv tycker jag att jag är ohotad och förstår inte varför jag inte spelar stora turres? Men nej, förmodligen inte.

Tycker du om att mysa/kela? Om jag får komma till, annars nej.

Är du en beroendemänniska? Ja

Känner du någon med samma födelsedag som din? Ingen alls, nej. Det kanske inte finns någon? Jag är trots allt ett unikum.

Vill du ha barn? Jag har barn. Och jag har helt plötsligt kommit på att jag vill ha fler. Volontär?

Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Och så kan jag säga "Barcelona är huvudstad i Katalonien" på spanska. Touché, Martin.

Har du någonsin åkt ambulans? Det har jag gjort, i ett helt klart annat syfte än sjukdom och behov av akuthjälp.

Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, naturligtvis. Allt annat vore skämmigt att komma med.

Vad spenderar du mest pengar på? Nora och skor. Nej, eller äsch. Smutsigt leverne.

Äger du dyrbara smycken? Nej

Vilket är ditt favoritprogram på TV? Rent hus! Hinner aldrig se det dock. Christine! Fantastisk kvinna.

Kan du rulla med tungan? Givetvis.

Vem är den roligaste människan du känner? Kan vara någon av mina kollegor faktiskt! Jag älskar mina kompisar ( Jenny, pulla? ) men Pö är fruktansvärd på rolighet.

Sover du med gosedjur? Just nu en apa två björnar och en gris i syntetmaterial. Och Nora och åtta kuddar och två täcken i en 120 cm säng.

Vad har du för ringsignal? Orginaaal. Jag ska byta till något flashigt. Som typ ett polisanrop eller stort larm sandö, snart.

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, ett par jeans i stl 24. Liten och behändig!

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Glasunderlägg. Ordentlig tjej.

Flirtar du mycket? När det behövs! Väldigt ofta alltså.

Kan du byta olja på bilen? Lätt! Jag har sett hur man gör.

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej mina bilar går inte så fort.

Vilken var den senaste boken du läste? Laura Joplin; Love Janis

Läser du någon dagstidning? Ja alla jag kommer över

Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

Dansar du i bilen? Det gör jag, om än sittande. Gråter i bilen gör jag dock oftare.

Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Man ont i lår, vindruta, bltr 200/100 saturation 95? 65? Satans Glenn.

När var du i kyrkan senast? När jag var i Uppsala i december gjorde jag ett gästspel i domkyrkan. Som föreläsare om synd och puppor. Nej.. men jag var där. Och svär på att jag såg en som ville ta livet av sig. Svårt observant. Och hjälpte en handikappad präst ut. Safe!

Vem var din favoritlärare på högstadiet? Helt säkert var det inte Britt-Lis Borgström. Hon förstod inte min konstnärssjäl. Jag får säga Nofa, trots alla "Gå ut härifrån, Ssssundberg" och "Nej, det får du inte".

Var det slut nu?? Vaaaa? Jaha. Ja då ska jag ta tag i livet igen då. Skönt med lite random ingenting. Imorgon ska jag jobba dag och sen ska jag fnula på riktigt. Vi ses igen!

2 kommentarer:

  1. Kan inte annat än säga att jag älskar din blogg!!! På söndag jobbar jag så då kanske vi språkas lite... Trevlig helg...

    SvaraRadera
  2. Tack, Helene! Du är rar du. Jo på söndag belägrar jag amb.bordet, hoppas vi får snackas lite. Jag ska ringa och vara besvärlig. Trevlig helg till dig med.

    SvaraRadera