Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 2 februari 2009

-17

Alltså minus sjutton grader ute. Att man överlever? Jag eldar i brasan inne och drömmer mig bort till breddgrader av hetta. Jag har 5 dagars semester att ta ut innan sommarperioden börjar och det känns som om jag måste åka bort. På 5 dagar hinner man: Ta in på hotell i stan och basta för att uppnå bra temperatur, eller åka till finland på kryssning 48h och basta och dricka paraplydrinkar, eller åka till Gnarp på spa hos Olli Turvikallio i hans gästgiveri, eller köpa ett andduntäcke och rulla ihop sig till en boll på badrumsgolvet där det faktiskt finns lite extra värme. Någon som har ett annat förslag på simulationssemester?





Nu ska jag hoppa i långkalsongerna och dra iväg till gräsänkan Lansink för lite kaffe och apati. En ledig dag så bra som ingen. Ikväll blir det skräckfilm igen. Gårdagen bjöd på Eden Lake, en produktion av pure evil! Se den tillsammans med någon, för dra balla i gruset - jag spände mig i en och en halv timme vilket resulterade i en himmelsk träningsvärk i ryggen. Vilket i sin tur får Ollis gästgiveri att ligga lite närmare i tiden. Skitbra och riktigt gastkramande.





På återseende


Eder solflicka



1 kommentar:

  1. Något and-duntäcke vill du nog inte ha efter se senaste dagens reportage.

    Precis på samma sätt plockar dom andra spelarna fjädrarna av en annan när man är på din förra arbetsplats och försöker vinna pengar....

    SvaraRadera