Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 16 februari 2009

Sammanfattning ledig dag

Hämtade lille Ozzy som blev yvigt lycklig och gick ut och bajsade utanför porten direkt, och jag hade inga påsar. Gick vidare 300 meter varpå han kurar ihop bakdelen en smula till och häver ur sig en hög igen. Minst.. ja minst 5 tanter stod givetvis och stirrade och viskade om dagens förfall när det gäller förhållningen till bajsplock i påse. Jag log som Silvia och släpade honom vidare. Sen fick han åka med i forden och äta pizza. Tur var väl det då vi blev stoppade av ett massivt polisgäng som ifrågasatte min bild på kökortet och tyckte det var för väl att jag skulle ansöka om ett nytt i år. Sedan skällde de på att bilen inte var i det skick som annars uppskattas på vägarna. Men på något listigt vis lyckades jag undvika böter, och jag tror det var mycket på grund av fina Ozzy, och patienten jag hade i baksätet tillsammans med hunden. Misstänker att polisen trodde jag var en god man, alt. mentalskötare som vallade denna människa av godhet.

Nu är jag hemma och har konstaterat att inte bara räkningarna hopar sig denna månad - även dammet. Jag måste göra ett ryck. Imorgon väntar en eftermiddag på jobbet. Bra där, ordningen återställs. Det blir aldrig bra när man är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar