Är det stor trosa, eller stort rosa?

torsdag 26 februari 2009

Moment av irritation

Ibland upptäcker man saker man irriterar sig på som man inte visste om. Nog för att jag ogillar motionärer i alla former, men imorse upptäckte jag en ny form av lismande sådana. Morgonpromenerarna som tar på sig neonväst!

Detta är överlagt och mycket smart genomtänkt av dem. Men mig lurar man inte. De vill alltså att det ska se ut som om de promenerat sedan skymningen, vilket idag rimligtvis bör ha varit runt 06:20 då jag behövde ett tena inkontinensskydd och var upp en sväng. Då bröt ljuset fram. Nu, 8:13 när jag skjutsade Nora till skolan var det alltså 3 äldre herrar och en blandning som struttade omkring i dessa västar. De smälte inte in i snön i övrigt, så det kan inte ha berott på ljusskiftningarnas farligheter. Nä.. jag vet nog. Jävla ljugare.

Igår såg jag Patrik 1,5 och grät. Dagen före såg jag BenX och grät. Skulle jag se något drama på riktigt finns det nog ingen hejd på gråten. Vi sparar den till jag är på fötter igen.

Jag fick ju då lön igår som så många andra. Enda skillnaden var att jag fick en smärre förmögenhet och nu inte vet vad jag ska ta mig till med alla pengar. Förnuftet säger banken. Hjärtat säger Barbados. Själen säger skjut dig själv. Jag funderar dock på ett mellanting, typ en smula shopping. Köpa för små kläder och pressa ner valken under byxlinningen. Det är en dam som jag värd idag.

Nu ska jag dricka upp mitt te och skriva ett schema. Det kan bli som sist när jag fick ringa på jobbet och undra hur många timmar man egentligen skulle jobba på en tioveckorsperiod om man jobbade 38h/v.

4 kommentarer:

  1. Vad ska man säga, man kan gråta över mycket, illvilliga västprydda pensionärer, snyftrullar eller en å annan schemarad, dock inte över en välfylld börs, inte ens med valkar över byxlinningen! ;) Konsultmonken

    SvaraRadera
  2. Fasching säger "Champagne Château de Bligny BdB Cuvée Spéciale Millésime 1996", nr 96530. Sketna 975 spänn för en magnum. Den blir du garanterat på bättre humör av!

    SvaraRadera
  3. Vickan är vår kronprinsessa, Viktoria Bernadotte... trodde alla hade koll på henne dessa dagar...

    SvaraRadera
  4. Jo jag förstod det, jag försökte in i det sista att verka oberörd av senaste tidens pinsamheter i kungahuset.

    SvaraRadera