Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 9 februari 2009

Tiden

Tid disponeras olika beroende på vad man har i livet som bör utföras. Jag har just nu slående mycket tid att göra vad jag vill egentligen. Basse jobbar, Nora ser film i sängen, jag jobbar eftermiddag imorgon och njuter av tystnaden. Så nu borde jag blogga järnet? Men jag har inte tid. Jag är helt totalt komplett hooked på Stieg Larsson-trilogin. Jag är som kärringen i engelska kanalen, vägrar således att läsa böcker när dessa är högaktuella. Samma med sagan om ringen-filmerna där jag väntade till tjugohundrasju innan jag betade av dessa mästerverk. Allt för att få suga på smulan en stund längre. Detta inlägg hade kunnat utebli, eller åtminstone kortats ner till en rad. Men jag vill att ni ska förstå att tiden i detta fall inte ens räcker till att äta eller duscha som en normal figur. Lisbeth Salander ska slukas likt kanelbullen jag slök till middag.

Vi hörs när luftslottet har sprängts!

6 kommentarer:

  1. Ungefär som ditt förhållningssätt till Facebook.........vägra, vägra och vägra men sen helt plötsligt är du fast :)

    SvaraRadera
  2. Ååå, jag har också upptäckt Stieg Larsson... är på slutet av första boken... men jag kör ännu mer kärring-stil och lyssnar på ljud-bok! Japp! Sug på den du! jag ligger i sängen med täcket lagomt uppdaget, tjocksockar på fötterna, händerna knäppta över bröstet, näsan i vädret åsså lyssnar jag... Underbart!

    SvaraRadera
  3. Första boken....passa på att njuta för sen går det utför. Den sista är förjävlig att ta sig igenom. Sorry.

    SvaraRadera
  4. Jag är på sista och finner den helt fantastisk!

    SvaraRadera
  5. Den är Leif GW Persson så det bara skriker om det. Synd att första och sista är som två helt skilda böcker (oj, det där låter intelligent), men det är mycket action och handling från början, för att sen bara bli SÄPO.

    SvaraRadera
  6. Vafaaan, haru tjuvstartat en ny blogg?! å jag vet ingan... :) kul att du är tillbax! ;)
    Jag ringer dig nästa gång tanten rammlar! hehe...

    SvaraRadera