Är det stor trosa, eller stort rosa?

onsdag 4 februari 2009

Plötsliga infall


Det går att jobba sjuk. Eller ja, sjuk - väldigt mycket mer funktionsnedsatt i hjärnan och droppandes snor på tangentbord. Idag var även dagen jag valde att lägga snusen på hyllan? Jag gör ett frågetecken där då jag för mitt liv inte kan begripa varför jag gör det här. Jag mår så dåligt och vill bara och endast ha mitt lilla pirr under läppen. Ingenting annat betyder någonting just nu. I ren förvirring började jag rensa Noras rum när jag kom hem, så nu har jag slitit ner allt från skrivbordet och lagt på sängen och börjat baxa ut möbler därifrån. Men allt tar stopp i dörren. Så jag ställer det där, i dörröppningen och hoppas att det är borta när jag går förbi nästa gång.

Jo, jag hade lönesamtal idag också. Bra dag att sluta snusa! Jag grät lite mitt uppe i allvaret, och jag fick inte ens reda på vilken löneökning jag får. Kan bli avdrag också för otyglade känslor. Det får man inte ha i mitt jobb!
Nu ska jag gå och duscha i iskallt vatten och fundera på om man kanske får ta en liten goding efter maten ändå. Jag menar jag har det ju under kontroll, eller hur? Eller hur?? Va va va?

Ljuvliga mansläpp

4 kommentarer:

  1. å far åt faaan, snor på tangentbordet!!! (hoppas de inte var mitt....)för din skull hoppas ja även att du decinficerat utav helvete å då menar ja allt på bordet å i bordets närhet annars kommer "spritarkungen" å dåååå bliiiiire inteee rooooligt för dej......
    syns på fredag =) (å då vill ja inte se att de e slem å slask på mitt tangentbord me tillhörande mousetrapper......
    pyss

    SvaraRadera
  2. förresten så får du veta sedan när chefen sovit på saken vad du får i löneökning å de e dååååå som du ska gråta en skvätt hahahahaha!!!! vi jobbar ju inte där för kulerna utan för att de e ett "kall" =) som bonus har vi ju roligt på arbetstid

    SvaraRadera
  3. Jag slutade snusa för mer än två år sen. En kall decemberdag. Jag vaknade med tandvärk och tänkte "va fan, ska jag ändå ha det jävligt så kan jag lika gäna sluta snusa!" Så var det med den saken, inte en snus sen dess. Men tro inte att jag fortfarande inte saknar de små anis (inte anus!!) bitarna.

    SvaraRadera
  4. Ruggigt knepigt...

    Alternativ 1. Snus är hälsan själv! (Som min farfar brukade säga). Och det hade han jävligt rätt i. Utan snus kan man lika gärna skita i allt. Man är bara en liten lort. (Som Jonatan Lejonhjärta brukade säga). Gå mot ljuset Panty! Rakt in i snushimlen igen, där lugnet hägrar och inga bekymmer bor.

    Alternativ 2. Mycket mycket klokt, du kommer att vara grymt nöjd efter ett tag. Sparat en oherrans massa pengar kommer du också att ha gjort. Och så har du möjlighet att behålla tänderna långt upp i medelåldern, inte illa. Kämpa nu!

    Hmm, tough decision. (Som Gordon Ramsey brukar säga.)

    SvaraRadera