Är det stor trosa, eller stort rosa?

söndag 1 februari 2009

Söndagsutmaningen!

Internet myllrar av utmaningar. Allt är utmanande. Nu har jag blivit utmanad av Eva, min kollega och jag ska göra mitt bästa. Ni som följt mig sedan Gremlins tid känner nog igen den då jag blåste av samma där.. men jag ska försöka hitta 10 till sanningar om mig själv som ingen vet. Ingen vet egentligen nånting om mig då jag ljuger om allt.

1. Jag har ingen specifik talang. Alla har nån slags talang, men jag har verkligen ingen alls. ( Jo, jag vet att jag är ett unikum men det finns inget att peka på )

2. Jag dödar alla blommor. Utan undantag, vet inte heller vad jag gör för fel.

3. Jag har tvångstankar på toaletter hos andra människor. Ibland måste jag hålla andan om det är brunrepor på porslinet, det gäller att göra ifrån sig fort.

4. Jag gråter till Jussi Björlings O helga natt, varje gång. Även Tommy Körbergs stad i ljus

5. Jag har bott i england en sväng

6. Ibland kan jag inte vara tyst när man måste. På allvar, det kan bli heliga kontroverser i sådana sammanhang

7. Jag tycker Al Pacino är den sexigaste levande mannen ever

8. Jag har dubbelseende när jag läser, alltså jag läser dubbla rader så det tar inte många timmar för mig att läsa ut en bok. ( Ah, en talang! )

9. Jag gillar inte barn. Mitt eget är bäst naturligtvis, men resten står jag knappt ut med.

10. Slutligen.. så har jag ibland så dåliga hårdagar att jag knappt kliver upp ur sängen. Call it sick or borderline. Men så är det. Och är det inte håret så är det något annat.

Nu får ni som har tid över göra samma sak, så vi lär känna varandra smaskigt och köttigt på djupet.



Min jobbhelg har precis slutat och jag är ledig i två dagar, när ingen annan är ledig. Så roligt jag ska ha! Bjud mig på middag, nu ------>


Så får ni en katt, med dubbelseende liksom jag.

2 kommentarer:

  1. va faan törs du bo me den där kissen.......
    den ser totaly crazy ut

    SvaraRadera
  2. Aahh..det ar sa harligt att ha katt hemma, dom ligger alltid sadar fridfullt hoprullade i ett soffhorn och sprider kurrande hemtrevnad omkring sig (nar dom inte forstor allt man ager och gar bananas pa sofftyget saklart) Dom kan verkligen fa ett hem att kannas...levande.

    SvaraRadera