Är det stor trosa, eller stort rosa?

torsdag 5 februari 2009

Snart ska jag duscha!

Men först ska jag berätta om min dag.

Vaknade med 150 graders feber, släpade mig in på lemlästade ben till badrummet, räckte ut tungan i spegeln och tittade ner på de fina vita prickarna i min hals. Hostade upp obeskrivliga saker, borstade tandköttet och hoppade in i bilen.

Jobba jobba jobba, frånvaroattack, jobba vidare. Lämnade jobbet, åkte och tvättade bilen och konstaterade att den inte bara pyser ut luft ur alla däck, utan även att avgassystemet håller på att raljera. Hinner ner på byn utanför systemet då bilen börjar ryka mystiskt. Jag kör vidare. In på apoteket och köper pinsamma saker, träffar naturligtvis avlägsna bekanta som kikar diskret på mina varor och säger kul att ses igen med sneda leenden. Hem, lagar mat, river skrivbord som är för stort för att baxas ut genom dörr, dammsuger. Och nu sitter jag här. Ikväll ska jag se Changeling, och gud nåde om den också får mig självmordsbenägen av tråkighet.

Tvagning.

1 kommentar: