Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 19 januari 2009

Ah!

Flyktigt funderade jag på att ta tag i tvätt och städ, men se då ramlade jag in på Torgnysdotter och fann en utmaning! Inte till mig dock, men ändå ett skäl att hänga här en stund istället för i våtutrymmet. Jag tycker att sånt här är så roligt så jag utmanar mig själv att skiriva en massa viktiga fakta!

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Aldrig. Jag har aldrig stängt av den. När den dör av sig själv tar det tid att leta fram koden.

02. Vem såg dig senast naken? Grannen. Fin tradition vi har här. Han låtsas bli skräckslagen och jag låtsas bli generad.

03. Hur såg du ut på högstadiet? Ful faktiskt. Svårt att tro när man ser mig idag.. 12 cm överbett och 42 kg skelett. Men två ringar i näsan och en cigg i mungipan fixade killar iallafall.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år? Som mamma. Nej, som mormor.

05. Hur var du på dagis? Mönsterbarn. Slog mig sällan och sade att jag var allergisk mot havregrynsgröt och äppelmos. Ofta långa strumpor längst fram för att någon klivit på foten under en vild lek. Man drog liksom aldrig upp dom igen.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat? Utan att använda för många fina ord här nu så skulle jag sammanfatta det hela med tyst, tillbakadragen och kuvad.

07. Har du celluliter? Ja överallt.

08. Biter du på naglarna? Aldrig, de är för hårda. Jag propagerar hejvilt och högt om att det är äckligt också.

09. Har du något handikapp? Nej. Jo massor, men nej, inte fysiskt iaf.

10. Är du rädd för att få hängbröst? Check!

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Hon heter Gudrun.

12. Svär du? Tydligen ganska ofta. Men aldrig när Nora hör, om jag inte har ett hysteriskt anfall.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Ja! Intressant.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10? Tyvärr inte särskilt, man borde bejaka det där mer. Att klämma på lite kompis-juver kan vara underhållande ibland dock.

15. Tror du på utomjordningar? Nej.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?Räka. Hehehe. Något med räka i.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Lever i all form.

18. Har du blivit arresterad? Nej

19. Ljuger du? O ja, varje gång jag är full.

20. Har du kysst en polis? Det räknas inte om det inte är en kriminalkommissarie. Så nej.

21. Är du rädd för Securitasvakter? Ja. Tjocka människor skrämmer mig alltid lite.

22. Har du någonting att dölja? Massor

23. Vad har du på din nyckelknippa? Men vad är knippa för ord? Jag har en biljarboll på bilnyckeln.

24. Är du / har du varit gift? Nej.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Hahahahahahahaha. Haha.

26. Kan du laga cyklar? Verkligen inte, kan knappt cykla

27. Kan du fixa med bilar? Nej men Magnus kan

28. Brukar du köra om? Forden klarar inte sånt, men med nya bilen blir det nog kanske något på motorvägen nån gång

29. Kan du baka bröd? Ja

30. Vet du hur man frostar av en frys?Ja

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i? Varuhuset. Eller Storstad. Jag kan inte välja! Morden i Midsummer! Jag kan pendla.

Nu var det slut på det roliga. Jag har haft så kul, så nu ska jag duscha. Gör den ni också! Utmaningen, inte duschen.

3 kommentarer:

  1. Men visst är det väl lite synd att man inte blivit arresterad någongång!? Det skulle verka coolare att svara ja.
    Om jag blir arresterad ska jag se till att kyssa kriminalkommissarien. Jag vet nu att det är viktigt. Tack.

    SvaraRadera
  2. Förresten är, naturligtvis, alla mina utmaningar dina!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, alskar att du utmanar dig sjalv!

    SvaraRadera