Är det stor trosa, eller stort rosa?

lördag 17 januari 2009

Lördag

Så blev det då så att det inte blev något alls. Det blev ingen bio av bekvämlighetsskäl. Så jag skulle gissa att jag snittar en vikt på 250 kg vid nästa årsskift, då jag tenderar att välja bort allt som har med rörelse eller extraordinärt umgänge att göra. Kött och en öl lyckades jag dock norpa åt mig på byns lokala hak. Dit men inte längre! Något motto måste man ha. Sedan hämtades dottern tillbaka från pappan dit hon åkte igår efter skolan. Det var någonting med ont i halsen, och var får man bäst sjukdomsvård om inte hos mamma? Ingenstans, nej. Mamman som jobbar hela helgen. Mamman är då jag, för er läsare jag villat bort i mitt ego-klimax.

Började 7.10 imorse, så jag ställde klockan på 7 (...) Då hade jag tänkt hinna borsta tänder, klä på mig och köra de 20 minutrarna det tar till jobbet. Och till råga på allt så snoozade jag en gång också. Planering. Coach sökes.

Och! Jag ska köpa ny bil. Nu har jag bestämt mig. Så jag ska lura av mig röda lilla härligheten till kamrat Jennie och låna 100.000 på banken. V50, välkommen in i familjen kaos. Tipsa mig om det finns nån i närheten (500 m - 2 km bort är helt ok) så jag slipper åka någonstans för att köpa den.

Basse är på grabb-kväll ikväll. Han åkte nyss och jag räknar med att han blir trött när körslaget är slut så jag har motorvärmaren på fullt fräs. Nu ska jag kramas med Nora.

Ha en bra lördagkväll!

2 kommentarer:

  1. Jag vet att du äger en kamera! Ut med lite bilder på Basse som 50-talspinuppa eller dig själv i en svängig myrsloksdans...

    SvaraRadera
  2. Jag skaaaaa. Just nu borde du se mig, i nyfärgat flottigt hår. Man vill bara ligga med mig, jag vill det själv.

    SvaraRadera