Är det stor trosa, eller stort rosa?

fredag 23 januari 2009

God helg!

Hallå på er!

(Stark inledning, hurtig)

Jag har inte uppdaterat mitt liv på någon dag nu, ni måste känna er förvirrade. Mitt ego får mig ibland att stanna upp mitt i en grej och fundera på saker jag måste skriva i bloggen då jag vet att några av er som läser skulle uppskatta momentet. Men så glömmer jag bort det roliga och matnyttiga i det hela och sen blir det mindre roligt när jag ska uppdatera långt senare. Så. Nu. Dagens.

I förrgår hade jag tjejmiddag här hemma. Jag Johanna Jennie och Basse avnjöt en sås med 100% fetthalt och delade på två folköl. Hejdundrande tillställning. Sebastian har så mycket insikt i flickors (under-) liv så han borde få lätta sitt hjärta för fler av sina manliga kamrater, och de i sin tur borde bli hemskt underbara män mot sina fruar i hemmet. Men, så är inte fallet. Han tiger som muren och drar upp tjejiga argument mot mig när vi har någon form av dispyt.

Idag ringde jag på en annons om en bil. Jag ville ha den bilen. Tydligen ville jag ha den så mycket så när han sa att den var såld blev jag helt chockad och glansig i ögonen? Hjärnan hade i smyg ställt in mig på att bilen var min, svart och fin och jag hade sett den glänsa och kände lukten av den psykiskt. Vad fan ska jag göra nu då? Jag vill inte ha någon annan bil!!

Mekaniker-Magnus sa att jag skulle gå in på en bilaffär och se helt förvirrad ut i min lilla flickkropp. Bilförsäljarna skulle då klunscha om vem som skulle måsta ta hand om en så opotentiell kund som mig, och när den stackaren som lotten föll på kom fram skulle jag högt och tydligt vråla att jag var intresserad av en SUV alt. en sprillans ny Audi för runt 605.000. Bara för att se vad primitiva amöbor har för rörelsemönster vid intensiv press. Så så får det bli. Jag återfinnes på peugeot center imorgon lunch, vid audi-avdelningen.

Ikväll blir det en skvätt vin, har laddat med 60 treo i väskan till frukost imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar