Är det stor trosa, eller stort rosa?

tisdag 27 januari 2009

God morgon

Men hallå!

Det var inte snöfritt när jag klev upp idag heller. Men som plåster på frostskadorna har jag fiskat reda på det bästa av Steve Earle och nu kan jag njuta mig igenom dagen. Känner mig lite som Dolly Parton, minus bröst och läppar. Och minus 50 år. Annars är jag nog lite som henne, gäll och praktisk.

Idag är dagen bilen ska ombesiktigas. Ombesiktas? Hur säger man? Den ska godkännas. Magnus hade den inne på verkstad förra veckan och konstaterade att felet den underkändes för sist fanns inte. Det var inget fel alls på bromsarna. Och enda anledningen till att den inte godkändes då var för att Basse besiktigade den . Va? Nån flåsande gubbe som hade sett fram emot dam-besök i verkstaden och in kommer 1.87 (?) lång ungherre. Ja, man kanske skulle bli less då. Tänk den makten, jag skulle säkert inte godkänna många bilar alls om jag var bildoktor.

Nu ska jag fika och titta på lite Christer Pettersson-klipp innan jag åker till bilhandlaren och spelar ut mina rika kort. Som Christer skulle sagt, morsning korsning, barnförlossning.

1 kommentar:

  1. Det kommer fan att vara snöfritt nästa gång jag ser ett nytt inlägg här... (för att inte vara för subtil) Men Skriv nåt då!!!

    SvaraRadera