Är det stor trosa, eller stort rosa?

tisdag 13 januari 2009

Dagsrapport!


Jo, jag försökte gå in på nåt på jobbet idag, på internet alltså. Något alls. Och det gick inte nej. På mitt jobb är man inte längre betrodd att surfa runt på bloggar. Eller blocket. Eller något av vikt. Vad ska jag nu göra? Svara folk i nöd? Otänkbart. Bah. Det lutar åt att jag blir skribent på heltid. Så driver du en tidning och behöver en ny Lisa Magnusson/Linda Skugge är jag eder. Minus högerpolitik och fanatisk viktnoja.


Min vän i hjärtefrågor, det vill säga Sebastian, ska på en anställningsintervju imorgon. Han bara mumlar lyriskt om att han ska hälla olja på golvet och sladda med trucken. Jag önskar honom all lycka och vill att ni gör detsamma.


Jo, min katt, fina Kerstin visade sig ha pungkulor. Jag tycker att det ska straffa sig att ge sig till känna så sent i livet så därför får hon fortsätta heta Kerstin. Han.


Ah, en till grej. Vattenläcka. I taket. I lägenheten. Fina vulkaniska fläckar har letat sig fram på vägg och i tak. Vem har sagt att det är bra att bo modernt? Jag känner mig trygg i ett sekelskiftshus där det saknas takplattor. Måste vara för att jag växte upp i närheten av rosengård där man varje natt var övertygad om att Gazaremsan flyttat sig närmare. Och där var det aldrig brist på tak, bara fönster.


Jag skulle gärna berätta om den gången jag och mamma vaknade av att en bomb detonerat på den lokala puben i huset vi bodde i.. (ledord: grek en turk och polack) men jag får ta det en annan gång. Nu ska jag hångla och dricka öl. Dricka öl.

Foto! Foto! Jag kan.

7 kommentarer:

  1. men välkommen tillbaka in i bloggossfären! Du har varit saknad!

    SvaraRadera
  2. Skribent på heltid! Now you're talking. Fixa det! Skriv ihop några riktigt bra krönikor och skicka in till din lokala tidning och fråga när du kan börja. De har ju till och med skrivit om din blogg tidigare, så du har ju halva inne redan.

    Och lycka till Sebastian!

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med! Klart du ska bli heltidsskribent.

    SvaraRadera
  4. Jag hade en katt som hette Kurt men som vissade sig inte ha nagra kulor alls sa hon fick heta katten vilket katten verkade stenlugn med tills hon avslutade sina harmoniska dagar pa ett oharmoniskt vis vid 17 ars alder. Helt obrydd over sin konsroll, och sitt namn.

    SvaraRadera
  5. Basse kan få bli personlig chaufför (lön efter överenskommelse,dig på sos känns tryggt.

    SvaraRadera
  6. Tack! Ni är så fina. Basse kör gärna, ring honom vilken tid på dygnet som helst på 070-2247340. Katter som blir 17 år har naturligtvis inga kulor, män orkar inte med livet som vi kvinnor.

    SvaraRadera
  7. Jag skulle uppskatta ifall ni ringde mig konstant fre,lör natt. För då ska nämligen hon med stora trosor eller var det stort rosa upp tidigt.
    Tack på förhand

    SvaraRadera