Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 19 januari 2009

Ledig förmiddag

När man har ledig förmiddag ska man sova. Sova, gå omkring naken, titta på stöket och konstatera att man måste ha en städdag snart, dricka kaffe, kolla alla kompisar på facebooks sidor, titta vilken bil man ska köpa, lämna in sin nuvarande bil på verkstad så man slipper köra med körförbud, gosa med katterna, duscha och ladda upp inför en spännande eftermiddag på arbetet.

Jag har bara uppnått nakenheten och lite nonchalant sparkande på dammtussarna. Det känns som om jag kommer att hinna med facebook också. Resten får nog vänta till en annan ledig förmiddag.

Den 28 januari har vi tjejfest på jobbet. Vi blir runt 20 pers och alla ska ha med sig en rolig lek. Nu behöver jag tips, tipsa här i tipslådan under kommentarer, tack. Det kommer tjejer från östersund också, så vi kanske inte kan skena iväg och klämma fast saker under överflödig hud på kroppen. Inte heller köra avslöjande frågelekar där detaljer om att man hör hemma på ljustadalens kvinnoinstitution kommer fram.

Igår efter att ha läst Gurkans filmkrönika bestämde vi oss för att kasta oss i bilen och se Benjamin Button. Men den gamla tjocka kvinnan som bor i min själ gjorde att vägen från duschen inte alls gick mot stan utan snarare in i sovrummet! Va? Där såg vi Good Will Hunting och sög på varsin snus. Ett par riktiga energiknippen till ungdomar. Eller ja.. Basse är ju ung. Själv har jag satsat stort mitt i finanskrisen på högriskpensionsförsäkring. En kökssoffa på det här och jag är behörig på skönsbergs dansträffar.

2 kommentarer:

  1. Provade nyss.. försöker igen
    -_--___--____--_ (dataspråk)
    Så roligt att du är tillbaka igen
    Nu känns det som om vi återigen är kompisar
    Sjukt
    Vi måste ta tag i vår sanna relation igen, snarast.
    Vad sägs om 2011?

    SvaraRadera
  2. Pratade precis om det, att vi inte har nån relation alls nu. Det försvann med bloggen! Men nu blir det nog bra igen. Bara vi uppdaterar här så vi kan hålla koll på varandra.

    SvaraRadera