Är det stor trosa, eller stort rosa?

måndag 26 januari 2009

Ja! Måndagsutmaningen!

Vet inte riktigt varför det kallas utmaning? Men jag är utmanad av Anna-Sara och är inte sen att hänga på! Så..

10 Första

Första bästa kompis - Denise Golmann. Vi stal en plånbok och slängde upp på ett tak. Hon är numera läkare och behöver ej stjäla saker.

Första bil - Vit Opel med hål i golvet bak. Lyfte man mattan såg man naturen. 500 kr kostade den.

Första kärlek - Per-Ove Nilsson. Ljuvlig ung man, inte ett dugg intresserad av mig alls under de 10 år (!) jag ömmade för honom.

Första husdjur - Stackars Jack. Eller Millan kanske. Marsvin. Nej, Ofelia, sköldpadda.

Första semester - Utomlands var det Portugal med mamma. Annars pendlade jag 214 mil t/r alla lov under uppväxten.

Första jobb - Turistinformatör i en fisk-formad byggnad i en by i skogen. Lade grunden till mitt liv idag kan man säga.

Första köpta skiva - MC Hammer, can't touch this. Sen kom Abba och Mötley-fasen.

Första piercing - Örat.

Första konsert -Europe. John Norum, mmmmm.

8 senaste

Senaste alkoholdrycken - Fernet, 01:30 i lördags.

Senaste bilfärd - Skjutsade Nora till skolan klockan 8

Senaste filmen du såg - The curios case of Benjamin Button.

Senast ringda telefonsamtal - Johanna Coox.

Senaste bubbelbadet - 3 veckor sedan?

Senast spelade CD-skiva - Julskivan man fick med Allers. Tänd ett ljus.

Senaste gången du grät - Se senaste filmen jag såg

Senaste måltiden - 2 rostade med skinka

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Äh.. njä.

Blivit arresterad - Nej.

Blivit kär vid första ögonkastet - Ja.

Fastnat med blicken i någons urringning - Ja massor av gånger, inte minst min egen.

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nej men hua.

Busringt till någon - Säkert. Men jag har alltid fegat lite på telefon. Hatar att ringa tandläkare och myndigheter.

7 saker du har på dig

1. Svarta mjukisbrallor från H&M
2. Rödvita enorma trosor med kattansikten
3. Brunt linne med hål i.
4. Skinkbit från mackan, ligger på benet
5.
6.
7.

6 saker du har gjort idag

1. Kissat
2. Vaknat
3. Grävt fram bil under snöhög
4. Fikat
5. Skällt på djur
6. Tänkt tillbaka på helgen och rodnat

5 favoritsaker utan rangordning

1. Treo
2. Kudden
3. Barnet
4. Sambon
5. Mina lila manchesterjeans från east sussex -95 som Olle rev sönder

4 personer du kan berätta allt för

Mamma
Jenny Lansink
?
?

3 val

Blått eller rött? Rött

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Chibba, helst till middag

2 saker att göra innan du dör

1. Skriva klart min bok
2. Leva lite

1 sak du ångrar

Att jag inte blev rymdingenjör medans tider ändå var

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg

Gurkan
Tågmamman
Anki
Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar